Mongolie: chaos & schoonheid - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu Mongolie: chaos & schoonheid - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu

Mongolie: chaos & schoonheid

Door: Tim natuurlijk!!

Blijf op de hoogte en volg Tim

12 Juli 2008 | Mongolië, Ulaanbaatar

Sain bei na-uu vrienden en vriendinnen!!

Hier een update uit Mongolie!!

Ik een drie daagse paarden trek door het Terelj-Gorsky National Park gemaakt. Een heel mooi enorm park (paar keer zo groot als NL) ten NO van UB. We hebben met zijn drieen (Jason ENG, Craig US en ik) de bus daarheen genomen en zijn locals gaan vragen voor paarden. We hebben uiteindelijk 5 paarden gehuurd voor 3 dagen (3 voor ons, een voor een gids en een voor de backpacks). We hadden heel veel voedsel bij ons en sliepen in de buitenlucht onder een bivak. Uiteindelijk heeft het twee nachten geplenst waardoor we bij de lokale bevolking in de " ger's" op de grond lagen en yak melk met ze dronken en mongoolse vodka dronken, heb mooie foto's (maak facebook aan, daar zal ik ze op zetten)!! Al met al erg leuk dus.

Nu zijn we hier het Nadaam festival aan het vieren, erg cultureel en gepaard met veel feest.

Morgen ga ik een expeditie maken voor 3 weken . Morgen vroeg gaan we met (1 US, 1 UK, 1 IER, 1 ISR) de "Big loup" route doen. We hebben een mini-van en een gids en heel veel eten. We gaan eerst een woestijn excursie maken in de GOBI van een paar dagen (kameel), dan door naar centraal Mongolie om in de bergen te hiken (3 dagen) en te paardrijden, yakreiden en de grootste boedischtische kloosters bezoeken. Vervolgens reiden we door naar het Noorden naar de meren (Kohvsgol lake e.a.) waar we ook gaan hiken en ons per rendier laten vervoeren (vast niet lang:-)). We slapen in tenten, gers en onder de sterren. Super veel zin in!!

Over 3 weken ben ik weer in de bewoonde wereld, dan horen jullie weer van mij en vertel ik hoe het was!!

Bei yar-tei!!

Kus, Tim

ps: internet is zooo traag, de computer weigert verder foto's te uploaden, dus helaas niet meer dan deze 3 foto's.

  • 13 Juli 2008 - 14:02

    Yazz:

    Hippe shit ouwe! Klinkt super goed! Kom maar door met die pics op facebook. Nog een weekje en dan ben ik alweer thuis...
    Liefs uit een heet Paraty!!!!!

  • 13 Juli 2008 - 16:48

    Ignas:

    Yo Timp!
    Jij en paarden...gaat echt de verkeerde kant op, hoor!!
    Wel weer mooi zo'n vodka-verslaafde erbij.. ;)

    Huil....lach...etc en BEWONDER!

    X

  • 13 Juli 2008 - 17:34

    Floor:

    Hey topper!
    Wat ben jij onwijs gave dingen aan het doen zeg!! Ik ben jaloers... Ben heeeeeel benieuwd naar alle foto's.. We hebben je trouwens wel gemist in Mimizan ;) Geniet & have fun!!
    Heel veel liefs...

  • 14 Juli 2008 - 07:28

    Tess:

    Yo Timmie!
    Klinkt heel gaaf en terwijl ik hier achter mijn bureautje op kantoor zit ben ik dan ook tot in mijn tenen jaloers!! Maar het klinkt alsof je het geweldig hebt en je doet de meest gave dingen dus geniet er maar lekker van! Kuskus

  • 14 Juli 2008 - 09:11

    Horseworstelaar:

    Hi vodka lover,

    goed van je dat je die cursus paardenfluisteren net had afgerond voordat je op reis ging.

    Welke kleur had jou paardje?? Had die mooie vlechtjes?

    vodka met melk, rare combinatie...

    X

  • 16 Juli 2008 - 03:49

    Mill CREW:

    Hey gozer hoe is het nu dan met je?
    We missen je hier in de Mill. Kom nog een keer terug in NL? Gaan we dan een biertje doen ergens in een zwingende kroeg!

    Groeten Tom & Erwin
    (box ouwe)

  • 17 Juli 2008 - 10:49

    JeZus:

    Wow!!! Sagboe, klinkt echt helemaal te gek...lekker avontuurlijk, heeerlijk! Ben benieuwd hoe de reis zich verder ontwikkeld, maar pas je wel op met al die wilde beesten om je heen?! haha
    Take care! Dikke kus
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    ps: je hebt een nieuw mixje ondekt, begrijp ik, hmmm...lekker 'n stollietjemelk ;-)!

  • 21 Juli 2008 - 16:19

    Lusan:

    Hey Tim mooie verhalen! Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Tim

Twee jaar MBA Sports Management in Melbourne - Australië!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 30003

Voorgaande reizen:

10 Februari 2009 - 15 Maart 2011

Twee jaar Master in Oz!!!

02 Maart 2012 - 30 November -0001

London: het werkende leven!

Landen bezocht: