Magical China - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Tim Nispen - WaarBenJij.nu Magical China - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Tim Nispen - WaarBenJij.nu

Magical China

Door: Tim natuurlijk!!

Blijf op de hoogte en volg Tim

25 Augustus 2008 | Hong Kong, Kowloon

Ni hao my friends!!

Hoe is het met jullie in de NL zomer?! Met mij alles top, momenteel zit ik in Hong Kong!

Na Mongolie vloog ik naar Beijimg waar mijn goede vriend Timo mij voor 2,5 zou vergezellen als reisgenoot. De eerste dagen stonden in het teken van cultuur: Tienanmen squire (plein van de hemelse vrede), Verboden stad, parten, tempels en natuurlijk een lange hike over de imposante en enorme Chinese muur. Natuurlijk werd er ook meerdere malen per dag heerlijk gegeten in de kleine Chinese eethuisjes in de Hutongs (waar we ook sliepen).

Vanaf 08-08-08 stond Beijing op zijn kop gezien de Olympics. Wat een ervaring!! We hebben de volgende events bezocht: voetbal 2x (oranje-nigeria en halfe finale in Shanghai), judo, tennis, beachvolley, tafel tennis, hockey, honkbal en wild water kayaken. Al met al helemaal super en de Chinezen hebben alles erg goed weten te orgaiseren. Er zijn ook menig biertjes in het Holland Heineken House gedronken, waar we JP, Jantje Smit e.a. tegen kwamen.

Na een week Spelen, namen we (Timo, Nadja DEN en ik) de nacht trein naar Pingyao. Hier bezochten we de grootste tempelsw, belangrijkste finenciele gebouwen (Pingyao was het financiele centrum van China in de 18e eeuw) en maakte we een hike over de city-wall.

Na twee dagen was het tijd om de nacht trein naar Xi'an te pakken om daar de stad maar vooral de opgravingen van het Terracotta leger te aanschouwen. Onwerkelijk is het gezien het feit dat deze strijders hier al ruim 2500 jaar staan te waken over de tombe van de tiranische keizer die toen heerste. Bijtegewoon de moeite waard om dit gezien te hebben!

Vervolgens was het tijd om (wederom trein-end) naar Shanghai te gaan en Maarten de Vlieger een bezoekje te brengen. We hebben Shanghai door Maarten op een leuke manier gezien en hebben heerlijk gegeten. Helaas hield de reis hier voor Timo op en vloog hij terug naar Barcelona.

Ik trein-de rustig verder in 20 uur naar Hong Kong! Daar ben ik nu nog steeds en het is een erg levendige stad met veel te doen en te zien.

De komende week zit ik nog in de HK regio, waarna ik naar ZO-Azie vertrek, vanuit Maleisie meer nieuws!

Laat even weten hoe het met jullie gaat! En check mijn foto albums op facebook!!

Dikke kus uit Hong Kong!

Tim

  • 25 Augustus 2008 - 05:54

    Ap The Sjap!:

    Timmmmmieeeee!!!

    Super gaaf man!! Hong Kong lijkt me ook een x gaaf.
    Zomer is Nederland is momenteel erg vochtig. Zit gelukkig weer veel achter de balie waar ik judo, tennis, tafeltennis, basketbal, vollebal en nog meer sporten heb bezocht :-)

    Veel plezier gabber!!

    xx
    Ap

  • 25 Augustus 2008 - 07:50

    Willeke:

    Hai lieve Tim, wederom prachtige foto's! Man wat zie je veel, het leger ziet er zeer indrukwekkend uit!
    De muur lijkt me ook prachtig. Is Hong Kong niet weer heel westers hierna?
    Het gaat je goed, doe voorzichtig en heb veel plezier (dat hoef ik eigenlijk helemaal niet te zeggen hé) Dikke kus van ons allemaal! Willeke
    P.S. Thijs en Floor wonden de foto's van Harry Potter en Jantje Smit de leukste.

  • 25 Augustus 2008 - 08:16

    Marta:

    Que bueno tener noticias tuyas guapo,
    Despues de 3 semanas en Cataluña regreso al NL y a la rutina del trabajo me alegra saber que disfrutas en China.
    recibe un fuerte abrazo,
    Marta

  • 25 Augustus 2008 - 08:31

    Val:

    Timmetje!
    Wat heerlijk allemaal! Zo veel cultuur, (sportieve) indrukken en moois, geweldig om te zien en te lezen!

    Hier is het (nog steeds!) geen zomer :( Regen, bewolkt en niet echt warm... Dus geniet daar maar extra!
    Enjoy the trip!

    Dikke smakkerd, Val

  • 25 Augustus 2008 - 08:55

    Yazz:

    Aight!!!!
    Enjoy topper!!
    Tot mails.
    Dikke kuzz

  • 25 Augustus 2008 - 08:59

    Nina:

    Ik ben jaloers! Val en ik zijn al plannen aan het maken voor een grote reis volgende zomer. Wie weet kun jij ons dan ook volgen.
    Tja...dat soort plannen krijg je als je in augustus al verkouden bent door de vele buien en gebrek aan zon. ;)

    Geniet dus nog maar heerlijk van de goede temperaturen en bijzonderheden aan de andere kant van de wereld! x

  • 25 Augustus 2008 - 09:03

    Gerard:

    Goeiedag eem!!!!
    Vette shit ouwe! Binnenkort ff een update van mij in je mailbox, werd wel eens tijd he...
    Blijf genieten topper!
    xx Gerard

  • 25 Augustus 2008 - 09:47

    Ellekari:

    He timmus,

    Vriendje van me woont in Hong Kong... Zal eens even vragen of hij niet een leuk feestje voor je heeft. Hij staat regelmatig op t podium in de Manila...

    Vet dat leger... Ik ga aankomende zaterdag in Assen naar het museum, naar dat deel dat nu hier staat :)

    Enjoy out there en ik mail even als ik iets hoor van Steef

    xx

  • 25 Augustus 2008 - 10:16

    Laura:

    Mooie verhalen weer, hoor Timmie!
    Enne, leuk shirt heb je aan op bepaalde foto's ;-)
    Kus

  • 25 Augustus 2008 - 12:11

    Floor:

    Hey kanjer!
    Klinkt (nog steeds) super allemaal... GENIET! We mailen :)
    Kus

  • 25 Augustus 2008 - 12:11

    Floor:

    Hey kanjer!
    Klinkt (nog steeds) super allemaal... GENIET! We mailen :)
    Kus

  • 25 Augustus 2008 - 12:11

    Ignas:

    Ni hao!
    En zometeen Namaste! :)
    Ik zal je wel even mailen.. anders wordt ie te lang! ;)

    Enjoy the ride!!!

    xxx
    Iggy


  • 25 Augustus 2008 - 12:26

    Jezus:

    Lieverd!!!
    wederom prachrtige foto´s en wat een leuke ervaringen allemaal! Lijkt mij toch wel magisch zo!
    Leuk dat je hebt gereist met timo en maarten hebt gezien, blaije dingen!
    Hier lekker een weekje naar france geweest :-) en nu afwachten op de brief van de VU...spannend!
    Ik hou je op de hoogte!
    Blijf genieten, maar vergeet af en toe ook noet hoe mooi amsterdam is...gnagna!
    Love joe, dikke kus jezus
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Augustus 2008 - 07:59

    Eva:

    He schat! Klinkt allemaal super, zeker om aanwezig te zijn bij de Spelen!! Op tv zag het er al geweldig en goed geregeld uit, maar live is dat vast nog veel leuker! Die foto's van het terracotta leger zijn echt indrukwekkend, iets wat ik ook echt nog een keer gezien wil hebben! Volgens mij gaat alles prima daar en heb je het heerlijk naar je zin! De zomer laat hier nog even op zich wachten...maar als het goed is deze week eindelijk wat beter weer!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen!
    Kus Eef

  • 26 Augustus 2008 - 09:08

    Nadjil :

    mooie man,
    Hoe is het met je? Gaat het goed met mij. Wanner kome je terug naar Groningen? Ik had een leuk vakantie naar Libanon, ik mis Libanon erg. Alles daar is mooie.
    groetjes,
    Nadjil A.

  • 26 Augustus 2008 - 10:06

    Rixt:

    Hey mop!

    Ziet er wederom weer spectaculair uit! Ik kom net bij de longnecks en big ears vandaan, ook best bijzonder!
    Geniet ervan en ga zo door!
    Ik ga even bij je foto's gluren!

    Dikke kussss

  • 26 Augustus 2008 - 16:54

    Joost:

    Ha die Tim. Heel hartelijke groeten uit Mirleft, een piepklein plaatsje aan de Atlantische kust van zuidelijk Marokko. Wat een prachtige reis ben je aan het maken Tim. Laat eens weten of je nog wat aan mijn tips over Hong Kong gehad hebt. Hier alles prima en aan de kust minder heet dan in de woestijn. Nog een heerlijke tijd in Hong Kong gewenst. Heel veel liefs. Joost

  • 27 Augustus 2008 - 20:58

    Jeroen:

    Jo TIM,

    Mooi verhaal wederom weer. Ik ben weer terugvan vakantie op Furtevntura, ook heel mooi gehad, zeg je hebt wel in de gaten dat je een feestjemist he?
    Aanstaande zatrdag zullen we wel even eentje op jou drinken.
    Het ga je goed en tot snel.
    Groeten Jeroen en Sas

  • 29 Augustus 2008 - 20:20

    Mitch:

    Timmie, ik mis je zo!!!

    vond het jammer dat ik niet niet ergens op de olympische spelen zag voorbij flitsen!!

    Love you

    X

  • 13 September 2008 - 09:34

    Jezus:

    Sagboe! Ik sluit me aan bij mitch...ik mis je ook heel erg!
    Laat weer es wat van je horen, ben benieuwd!
    Dikke kus, xxxxxxx

  • 15 September 2008 - 09:30

    Ig & Rixt:

    Hey mop!

    Hoe is het met je?!? Hier is alles super! Fantastisch weer, voeren eigenlijk weinig uit. Beetje op het strand rondhangen, lekker eten en snorkelen. Gisteren DE Full Moon party meegemaakt. Mooi feestje, vandaag heerlijk ouderwets brakkig! :D
    Over 2 daagjes gaan we naar Koh Tao om daar onze PADY te gaan halen, heel veel zin in! Mop, hou ons op de hoogte en blijf genieten... doen wij ook!!

    Dikke kus van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Kowloon

Tim

Twee jaar MBA Sports Management in Melbourne - Australië!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 30003

Voorgaande reizen:

10 Februari 2009 - 15 Maart 2011

Twee jaar Master in Oz!!!

02 Maart 2012 - 30 November -0001

London: het werkende leven!

Landen bezocht: