Melbourne: getting settled!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu Melbourne: getting settled!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu

Melbourne: getting settled!!

Door: Tim natuurlijk!!

Blijf op de hoogte en volg Tim

01 Maart 2009 | Australië, Melbourne

Lieve mensen,

De eerste twee en een halve week Melbourne zitten er alweer op, tijd om jullie even te vertellen hoe het met me gaat!

REIS
Ik heb na een top afscheid het weekend voor mijn vertrek en op Schiphol een prima vlucht gehad via Kuala Lumpur naar Melbourne, waar ik 24 uur later aankwam en een hostelletje nam.

EERSTE INDRUKKEN
Melbourne is groot en uitgestrekt, het centrum is een soort Europese mix met de US die ik nooit eerder heb gezien, misschien heeft het iets van Canadese steden. Het weer is top en de Ozzies (Australiërs erg vriendelijk). Men houdt van een biertje en hun sporten, bijna iedereen is in vorm en “footy” (Ozzy rule football), cricket, surfing, tennis etc. zijn mateloos populair. De muziek staat laag in nachtclubs als de wedstrijd nog niet afgelopen is! Het is een autocultuur maar het OV is aardig. Festivals, tentoonstellingen, cultuur, gastronomie en sport is overal en altijd aanwezig. Ik ga me hier wel vermaken:)

STUDIE
Deakin University heeft een goede reputatie hier in Oz, vooral de Business & Law faculty (waar ik ook aan studeer) blijkt van hoogstaand niveau te zijn. De campus is enorm en Deakin telt ongeveer 35.000 studenten uit ruim 60 landen! De 9e maart begint mijn programma, met drie vakken en de lessen het eerste semester in de avonduren (18.00 – 21.00) maar dat blijkt niet heel vreemd hier. Volgende week hebben we een introductie week et veel info en feestjes, zin in!!

HUISJE
Na 5 dagen had ik gelukkig al een huis gevonden waar ik 4 dagen later in kon, top!! Ik woon 10 minuten van de Uni (tram of fiets) en 30 minuten van het centrum (trein/metro) in de suburb Camberwell. Mijn adres is:

1125 Toorak road
Camberwell, VIC 3124
Melbourne Australia

Via kringloop winkels heb ik mijn kamer (17m2) vol gekregen en het ziet er al prima uit, een tv en dvd-speler is het enige dat nog mist. Mijn huisgenoten zijn 2 studenten uit Sri Lanka, waar ik amper contact mee heb, maar dat is eigenlijk wel prima. We delen keuken en badkamer.

VRIENDEN
Voornamelijk andere internationale studenten van Deakin Uni die ook enige tijd voor de semester start zijn aangekomen. Vanuit alle windstreken zijn ze naar Deakin gekomen. De afgelopen twee dagen was ik met Steve (Canada), Oliver (Duitsland) en Tomás (Colombia) surfen in Torquay (foto’s volgen later). De Aussies zullen t.z.t. wel komen, het blijkt dat mijn studie voornamelijk door Ozzies wordt gevolgd.

ALGEMENE INFORMATIE
Mijn adres hebben jullie nu, dit is mijn mobiel: +61 (0) 450 800 640

Ik heb nu ook internet thuis, voeg me even toe op skype: tim.van.nispen

Voor foto’s zie facebook en hier: http://picasaweb.google.com/timvannispen/StartMelbourne?authkey=Gv1sRgCMq57tvBxciFCQ#

Meer foto’s volgen snel!


Goed, jullie zijn weer op de hoogte:) Laat even weten hoe het met jullie gaat!!



Hele dikke kus, Tim

  • 01 Maart 2009 - 08:56

    Wikket:

    Tim!!

    Kamertje ziet er strak uit! Goed geregeld, en snel ook.. Veel plezier volgende week bij de intro!

    XX

  • 01 Maart 2009 - 09:21

    Jezus:

    He mop! Goed even een berichtje van je te lezen ;-) Ziet er allemaal goed uit hoor die kamer, fijn dat je dat zo snel kon vinden!
    Hier alles ok, stuur je snel even een mail!
    Heel veel plezier vlgnd week en alvast succes op de 9e!
    Dikke kussen uit amdam!
    xxxxxxxxx Jezus

  • 01 Maart 2009 - 09:24

    Lizette:

    Hi Tim,
    Da's weer even wat anders dan Barcelona! Gaaf man! Enjoy.. enneh, je hebt toch wel Stef Stuntpiloot meegenomen hè!

    suerte y hasta luego! Lizette

  • 01 Maart 2009 - 09:58

    Yazz:

    Ziet er goed uit allemaal Tim! Kamertje prima!
    Ik ga je foto's ff checken!
    Dikke kus en have fun op de introweek!

  • 01 Maart 2009 - 10:48

    Comedor De Xoxota!:

    Se armou vagabundo, bote pra fuder aí e divirta-se!

    Abração

  • 01 Maart 2009 - 11:37

    Andries:

    Hey Tim,

    Goed voor mekaar show man!! Kamer ziet er relaxed uit, goed geregeld.

    T'is jammer dat ik vanaf 28 maart vanaf Sydney omhoog reis richting Cairns, anders hadden we absoluut even een paar biertjes kunnen wegtikken.

    Ik wens je alle succes toe kerel daar in Melbourne en mocht je nog de Oost-kust opzoeken begin april, laat me dan ff weten waar je uithangt.

    ENJOY.

    grt,
    Andries

  • 01 Maart 2009 - 11:51

    Amanda:

    Ziet er heerlijk uit daar!
    Ik ben benieuwd hoe je het studeren vindt, na een kleine intellectuele pauze ;-)

    xx

    Amanda

  • 01 Maart 2009 - 12:23

    Rixt:

    Hey mop!

    Heb je allemaal weer mooi geregeld! Ziet er top uit! Jij kan dat!;-) Ben erg benieuwd naar je introweek dus hou ons op de hoogte! Heel veel succes de 9e, dan weer volop student!

    Dikke kusss

  • 01 Maart 2009 - 18:35

    Maurice:

    Ziet er goed uit! Ik vond Melbourne ook te gek.

    mzzl

  • 02 Maart 2009 - 09:06

    MItch:

    Erg knap, zo snel huisvesting vinden! Moet je misschien je beroep van maken!!

    Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben die eerste paar weken!! de foto's beloven in ieder geval veel goeds!

    Ben benieuwd aan wie jij allemaal geintroduceerd wordt!

    XM

  • 02 Maart 2009 - 15:24

    Sop:

    Timmy!!!!

    Op Google Maps heb ik even een street view bekeken van je adres. Cool! Leuk je zo te kunnen volgen. Mijn nieuws heb ik je per sms gestuurd :)

    Veel vriendelijke kusjes,

    Sop

  • 02 Maart 2009 - 19:49

    Ivan:

    OUWE PIK!
    Klinkt fantastisch allemaal,je kamer zit er goed uit!,Wat relaxed!,Helaas hebben we elkaar net gemist!
    Ik ben weer iin die Niederlande!,Ik kom je absoluut nog opzoeken,(over lange tijd alleen)
    Succes ouwe!!!

    PS:Hoe gaat het met the League?,gaat dat goedkomen daar??!!

    SUCCES,MATE

    Ciao!!

  • 02 Maart 2009 - 20:16

    Joost:

    Dat ziet er goed uit Tim. veel success met de "info-week". Heel veel plezier in Melbourne. Un gran beso. Joost

  • 08 Maart 2009 - 08:52

    Yorinde:

    Hi Tim,
    Snel geregeld allemaal, top hoor! Surfen klinkt ook fijn, wij net terug van weekje skien in Valtho, ook heerlijk! Ben benieuwd wat je van de studie vindt,
    dikke zoen uit Damsko

  • 19 Maart 2009 - 16:11

    Ze Sjurman:

    Hey dude!
    I was very shortly in Melbourne today. Was for work. I think I've seen your apartment as well. It's at Burwood Hwy, right? Is it a blue house on the corner of Burwood Hwy and George Street? Cause if it is, I've seen it :D

    Cheers man!
    Next time I'm longer in Melbourne, I'll let you know.

  • 30 Maart 2009 - 07:06

    Sanne:

    Man-o-man! Wat ziet dat er ja weer top uit-jaa!
    Ben erg benieuwd naar je verhalen, vermakelijk als altijd!
    Enjoy, x Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Tim

Twee jaar MBA Sports Management in Melbourne - Australië!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 30003

Voorgaande reizen:

10 Februari 2009 - 15 Maart 2011

Twee jaar Master in Oz!!!

02 Maart 2012 - 30 November -0001

London: het werkende leven!

Landen bezocht: