5 months!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu 5 months!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu

5 months!!!

Door: Tim natuurlijk!!

Blijf op de hoogte en volg Tim

11 Juli 2009 | Australië, Melbourne

Ohja ik heb een blog, dat was ik de afgelopen 4 maanden even vergeten :-)

Dan is het wel weer tijd voor een update denk ik, er is namelijk alweer een boel gebeurd hier in Melbourne en ik ben er alweer precies 5 maanden!! Het gaat helemaal prima met mij hier en hoop dat het ook goed gaat met jullie!!

Goed, ik zal jullie updaten op vier vlakken: studie, huis, vakantie en Melbourne life.

STUDIE
Mijn eerste blok zit er alweer op, het is heel snel gegaan. Ik had drie vakken (Sport and the Law, Athlete Management & Australian Sport Management). Mijn lessen waren tussen 18:00 en 21:00 uur en de examinering was voornamelijk dmv papers en presentaties. De lessen waren in relatief kleine groepen en de docenten waren erg goed. Gedurende het hele blok waren er deadlines voor papers en presentaties en ik heb heel veel tijd in het eerste semester geinvesteerd, veel meer dan ik gewend was. Alle groeps presentaties die er waren heb ik zelf gedaan omdat ik mijn Engelse presentatie skills wilde verbeteren, dat is erg goed gegaan. Twee dagen terug kregen we de resultaten van het eerste blok binnen en het had niet beter kunnen eindigen: ik heb voor alle drie vakken een HIGH DISTINCTIONS gehaald (het hoogst haalbare: 80% en hoger). Daar ben ik natuurlijk super blij mee!! Ik heb geen illusies dat dat volgend blok weer zal gebeuren want de vakken zullen veel zwaarder zijn en meer gericht op de MBA kant van mijn studie. Maar het is natuurlijk een top begin van mijn studie hier!!

HUIS
Ik had al snel een prima kamer gevonden waar ik eerder al wat fotos van had laten zien. Redelijk snel echter hoorde ik dat ik er uit moest omdat ze het gingen verkopen. De buurt en de omgeving trokken me sowieso niet echt dus het was een soort "geluk bij een ongeluk". Toen ben ik heel lang op zoek geweest naar iets nieuws en Tomas (een Colombiaanse vriend van mij) besloot ook te willen verhuizen. Daarom zijn we samen op zoek gegaan en dat heeft uiteindelijk een top appartement opgeleverd!! Midden in Hawthorn (een hele leuke wijk) en tussen de stad en de Universiteit in, heel leuk dus en daar wonen we nu ruim een maand, hierbij stuur ik wat fotos van de verhuizing en de nieuwe crib:
http://picasaweb.google.com/timvannispen/MovingMLB?authkey=Gv1sRgCLqM09islJLrpwE

VAKANTIE
Na 15 weken knallen op de Uni en het afronden van mijn laatste vakken, hadden we lekker drie weken vrij. Ik had een groep vrienden bij elkaar geprokkeld en een plan gemaakt Queensland per camper onveilig te gaan maken, zo gezegt zo gedaan. We hebben met zijn 4en een TOP trip gehad in een camper, zeilboot en 4WD naar alle highlights van Queensland. Alles rondom Cairns, de Whitsunday islands, het prachtige Fraser island en de omgeving van Brisbane verkend. Ik heb wat fotos op Picasa gezet omdat die een beter beeld zullen geven van al het moois dan mijn woorden: http://picasaweb.google.com/timvannispen/QueenslandTrip?authkey=Gv1sRgCNTDvfnHtcvcpAE#

Toen ik terug kwam was het meteen alles wassen en me tas weer pakken voor 4 dagen Southern Uni Games. Ik had me gekwalificeerd voor het Deakin soccer team en we speelde 4 dagen in Zuid-Melbourne en sliepen met het team in een hostel. We hebben een top toernooi gespeeld en zijn tweede geworden, dat is uiteraard goed gevierd, zie hier de foto’s van het toernooi: http://picasaweb.google.com/timvannispen/SouthernUniGames?authkey=Gv1sRgCKmEmLT00e2Bfg#

Nu nog een weekendje vrij en maandag begint het tweede blok alweer. “Financial reporting/Analisys” & “Economics for Managers” & “Event and Facility Mangement” staan op het programma, het wordt een pittig blok maar met het vooruitzicht van een enorme summer break vanaf half oktober!!

MELBOURNE LIFE
Het leven hier in Melbourne bevalt me prima. De stad is enorm uitgespreid en dat is soms wel een beetje irritant omdat het OV vaak te wensen over laat. Gelukkig is ons nieuwe huisje op een top plek en zitten we dicht bij de stad en de Uni en is er veel gaande een blok hier vandaan. De sport gekte in de stad is imens en helemaal te gek, ik ga naar enorm veel live sport: vanavond voetbal, Melbourne speelt een “exebition match” tegen de Engelse gigant FULLAM FC, wordt vast mooi! St.Kilda F.C. is mijn favorite Aussie Rule Football club en ik ga vaak naar hun wedstrijden, ze gaan erg goed dit jaar! Wat betreft restaurants, barretjes en nachtleven is Melbourne ook een top stad, ik ken nog veel te weinig maar ik heb nog ruim 1,5jaar!! Het weer is nu “as bad as it gets”, koude nachten en vaak regen, volop winter dus. Vanaf september gaat het weer de goede kant op en daar kijken we natuurlijk naar uit!!


Goed, genoeg geupdate! Hopelijk zijn jullie weer een beetje oip de hoogte en laten jullie ook even weten hoe het met jullie gaat! Ik wardeer al jullie mailtjes en belletjes (zoals Malou’s, Appie’s en Nee Leon’s lamme actie vaochtend :-) ) enorm!!

Goed toppers, een hele dikke kus van mij uit Melbourne en enjoy the pics!!!


Tim

  • 11 Juli 2009 - 07:47

    Bas:

    Hey man!

    Nu ben ik de eerste die reageert! De rest ligt denk ik nog te pitten (-;

    Goed dat het goed gaat. Hier ook! We spreken elkaar vast en zeker heel snel.

    -xxx- Bas

  • 11 Juli 2009 - 07:55

    Gerard:

    Topper!

    Mooie verhalen, goed bezig weer!
    Weer vijf maanden, weer niks, sorry..
    Ik mis je en ik ga je mailen.

    X Gerard

  • 11 Juli 2009 - 08:05

    Bas:

    Hey man!

    Nu ben ik de eerste die reageert! De rest ligt denk ik nog te pitten (-;

    Goed dat het goed gaat. Hier ook! We spreken elkaar vast en zeker heel snel.

    -xxx- Bas

  • 11 Juli 2009 - 08:06

    Bas:

    Leuke foto's ook. Mooi land zeg! Hoe zijn jullie losgekomen uit dat zand???
    -x-

  • 11 Juli 2009 - 08:21

    Eline:

    Tim!

    Wat een verhalen weer zeg, ongelofelijk! Prachtige foto's ook, wat zal dat een super trip geweest zijn! Fluffie is briljant ;)
    Alvast heel veel succes met het volgende semester en ik spreek je snel!!

    Kus,

    Eline

  • 11 Juli 2009 - 08:33

    Jos:

    Super super super!

    Greets Jos

  • 11 Juli 2009 - 10:35

    Yazz:

    AMAZING DUDE!!!!!!!!!!!!!!!
    Nog iets minder dan een half jaar.......
    Ik ga nu je foto's kijken!
    LoveU!!!!!!
    Kuzzzzz

  • 11 Juli 2009 - 10:40

    Andries:

    Gozer!!
    Wat ben jij fantastisch goed bezig man. Australië trekt enorm, vooral als ik die verhalen en foto's van jou zo zie.

    Maak er een toptijd van, ik pas wel een beetje op Gerard ;-) Volgende maand gaan we lekker 2 weken naar Italië. Chilll.

    Cheers mate.

  • 11 Juli 2009 - 15:07

    Floor:

    Hey lieverd!
    Het klinkt super allemaal. Ik krijg helemaal zin om naar je toe te komen :D... Ik mail/spreek je snel!
    Dikke kus vanuit Amsterdam

  • 11 Juli 2009 - 15:27

    Maurice:

    Echt super!
    Geniet er maar van!

    X

  • 12 Juli 2009 - 08:36

    Rudolf Wessels :

    Beste Tim,

    Dat ziet er allemaal weer buitengewoon leuk uit!

    Veel plezier nog.

    Rudolf

  • 12 Juli 2009 - 08:50

    Vincent:

    Joo Topper,

    ik begrijp wel waarom jij niet over-actief je blog bijhoudt... Man, jij bent weer fantastische avonturen aan het beleven!!

    Enjoy it en zorg dat ze daar down-under investeren in een beter telefoonnet... ;-)

    Greetz Vin

  • 12 Juli 2009 - 12:03

    Britt:

    Wauwwwie! Ziet er goed uit Tim, je trippie! Zodra de spruit een beetje avontuurlijk wordt, dan komen wij zeker langs om ook met een camper te gaan roadtrippen! Lake McKenzie ziet er ook niet verkeerd uit.. Dikke kus!

  • 12 Juli 2009 - 17:37

    Joost:

    Ha die Tim. Een mooi bericht en gefeliciteerd met de prachtige studie resultaden. Zo mag ik het horen!!! Ik zie ook dat je je weer kostelijk vermaakt. Zo moet het ook! Bedankt ook voor het telefoontje. Jammer dat we elkaar gemist hebben. We proberen het gauw nog een keer. Dikke kus, Joost

  • 13 Juli 2009 - 06:47

    Marta:

    Tim,
    Que alegria saber de ti mi niño y el saber que todo va super me alegra mas
    Siempre te recuerdo!
    besos,
    Marta

  • 13 Juli 2009 - 09:09

    Sjabbie:

    Hey topper!!!

    Mooi verslag weer (werd ook wel weer tijd :P)
    Goed om te lezen dat alles goed daar gaat en dat je flink de nerd hebt uitgehangen :D Nee, supergoed man dat "stinc"-cijfer. Haha!

    Alleen nog twee dingen:

    1) Ga je daar nog een Stef Stuntpiloot toernooitje organiseren?

    2) Ik heb de "Gunther face" gemist op de foto's :P

    Ik mis je topper!!
    Dikke kus vanuit Hamburg

  • 13 Juli 2009 - 09:48

    Efi:

    hi tim!

    mooie verhalen weer en natuurlijk gefeliciteerd met die super studieresultaten! ...btw, met zulke vrijtijdsbestedings-mogelijkheden zou ik mijn blog ook niet actief bijhouden hoor ;-)
    succes komend semester en misschien tot ergens tussen nov-jan!

    Kus uit Bern! eef

  • 13 Juli 2009 - 20:47

    Nee Leon:

    Timbo!

    Goed bezig daaro en thnx nog voor je sms! Vrijdag was weer een mooie lamme bedoeling @ Malou en zag zaterdag opeens dat ik je gebeld had, hehe! Dan weet je ht wel..

    Take care en ik ga je spreken topper!

    XX

  • 14 Juli 2009 - 09:24

    Sop:

    Timmy! Goud busy. Ik zit momenteel tijdens een presentatie op een congres in Oostenrijk. Een kerel die op Gunther lijkt, vertelt een stom verhaal. Je snapt dat ik meteen aan jou dacht (niet vanwege het stomme verhaal uiteraard)...

    Groeten en een big hug!

  • 15 Juli 2009 - 06:57

    Sigmundo:

    Yo Timmy!

    Mooie verhalen hoor! Mooi dat het zo goed met je gaat! Ik ben toch niet zo van het updaten gebleken, zoals je misschien wel gemerkt hebt :). Have fun! En gefeliciteerd met je oomschap!

    XX

  • 16 Juli 2009 - 09:09

    Susanne:

    Gefeliciteerd met je oomschap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Tim

Twee jaar MBA Sports Management in Melbourne - Australië!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 30010

Voorgaande reizen:

10 Februari 2009 - 15 Maart 2011

Twee jaar Master in Oz!!!

02 Maart 2012 - 30 November -0001

London: het werkende leven!

Landen bezocht: