Egypte: het derde continent! - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Tim Nispen - WaarBenJij.nu Egypte: het derde continent! - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Tim Nispen - WaarBenJij.nu

Egypte: het derde continent!

Door: Tim natuurlijk!!

Blijf op de hoogte en volg Tim

02 December 2008 | Egypte, Luxor

Inderdaad, ik ben in Egypte! Na deze trip in het "Europese" Moskou te zijn begonnen, het grootste deel in Azie besteed te hebben, eindig ik in Afrika:)!!

Na Brunei besloot ik het hoogste punt van ZO Azie te beklimmen: Mt. Kinabalu. Deze 4100 meter hoge berg beklom ik in twee dagen. Op het top was het ijzig koud maar wonderschoon. Daarna bracht ik een tijdje door in het leuke stadje Kota Kinabalu, waarna ik per bus naar Semporna ging. Hier dook ik 6 keer op het duik Mekka: Pulau Sipadan en twee keer op Pulau Mabul. Fantastisch gafe duiken met haaien, schildpadden, scholen enorme Baracuda's etc.

Ik ging naar Kuala Lumpur (KL) waar ik ruim drie maanden eerder vanuit China mijn weg naar ZO Azie had gemaakt. Vanaf hier zou ik naar Bangkok gaan om een vlucht te nemen naar Cairo waar ik mijn moeder zou ontmoeten! Dit plannetje was ontstaan gedurende deze trip, super leuk dus! Maar de situatie op Bangkok was alles behalve positief: de vlucht werd gecancelled. Twee dagen later kon ik toch (na het nachtleven en de petronas twin towers van KL gezien te heben) via Mumbai (ook niet de beste optie, maar goed:)) naar Cairo vliegen waar mijn moeder me van het vliegveld haalde.

Cairo is prachtig, doch een chaos met zijn (niet altijd even) vriendelijke inwoners. We zagen de piramides, het centrum met haar oude gebouwen en het "Egypt Museum". Vervolgens vlogen we naar Luxor waar we de oude tempels en graven van de farao's bezochten in de prachtige omgeving van de woestijn. De komende dagen zullen we hier nog zijn, voordat we de 5e december samen terug vliegen naar Nederland.

Na 8 Internationale en 8 lokale vluchten, 11 nachten in een trein, 6 in een bus en 4 op een boot, 11 landen in 3 continenten en bijna een half jaar verder, zit het er nu bijna op. Komende vrijdag kom ik om 14.15 uur (EGYPTAIR - MS 757) terug op schiphol.

Ik hoop jullie allemaal snel te zien!!

Dikke kus, Tim!!

ps: de komende 3 maanden heb ik mijn NL nummer gewoon nog: 06-12889769

• 02 December 2008 - 20:46

The Ap Man..:

Jooooooooooooooo

Weer gave verhalen maar nog gaver is dat je weer terug komt!!

Schiphol red ik niet, ik als gewone burger moet werken :-)

xxx
    Ap

• 02 December 2008 - 20:49

The Ap Man..:

Jooooooooooooooo

Weer gave verhalen maar nog gaver is dat je weer terug komt!!

Schiphol red ik niet, ik als gewone burger moet werken :-)

xxx
    Ap

• 02 December 2008 - 20:51

Sop:

Timmmyyyyyyyy wat een gedoe allemaal! Misschien ben ik zaterdag wel in Adam en kunnen we even meeten... anders hopelijk ASAP!

X Sop

• 02 December 2008 - 21:13

Maurice:

Damn!

Echt heel vet hoor! Ik kan je niet ophalen, maar volgens mij kom jij ook nog ff naar de VS toe deze winter om te snowboarden?

Echt gave verhalen!

Ciao Mau

• 02 December 2008 - 23:23

Ignas:

Counting down the months, weeks, days and now even the hours, minutes and seconds! :D
    Ik zie je zondag en maandag!
    Ciao ciao en maak er nog maar even een piramiedetje bij! ;)

Kus

Nadjil A.

• 03 December 2008 - 08:35

Tess:

He Tim,
    Jeetje, ben jaloers hoor zo hier in koud sneeuwig Nederland. Klinkt allemaal heel gaaf! Zie je snel in Nederland weer een keertje maar geniet nog van de laatste dagen daar! Kus

• 03 December 2008 - 08:37

Hans:

He Timmie EN Hetty,
    goed om nu wat van jullie samen te horen. Geniet nog maar even in Egypte en ik zie uit naar jullie thuiskomst. Zal zeker op Schiphol zijn.
    Kus pa

• 03 December 2008 - 09:36

Gerco:

Tim, succes met het vervolg (studies?). Het genieten is wel aan jou besteed.

Groeten van het Instituut voor Sportstudies, sportmanagement

• 03 December 2008 - 09:58

JeZus:

Kan niet wachten tot je terug bent!
    Gaan we onder t genot van een aantal bieries even het afgelopen half jaar doornemen ;-)
    Veel plezier nog de laatste 2 dagen met Hettie
    Tot over 2 dagen!!!
    Love joe, Kus jezus (ook voor Hettie!)

• 03 December 2008 - 10:15

Mitch:

Kerel!!

Ik kan niet wachten totdat ik je weer zie!

X

• 03 December 2008 - 10:29

Amanda:

Timmmmmmm!

Kan je in Egypte een winterjas kopen?
    Die heb je hier namelijk hard nodig ;-)
    Ik hoop je nog even te zien voordat je NL weer verlaat.

Kus,

Amanda

• 03 December 2008 - 11:56

Wolf:

Hee Timmie,

Gaaf dat je ook Afrika nog ff meepakt! Wat zijn je plannen in NL, kom je nog weer naar Grunn? Hoor t wel ff!

• 03 December 2008 - 12:40

Jos:

Timmieboy!!

Waanzinnig hoor :D Ik kan niet wachten tot ik zelf ga, haha.. Het jeukt!

Te gekke reisverhalen. Wat een geweldig afgelopen half jaar moet dát geweest zijn!

Lijkt me tof je snel weer es te spreken in het nieuwe jaar. Laterr!

• 03 December 2008 - 12:53

The Mars Man:

Heyhey Sjabbie!

Super om wieder ein verhaal zu lezen. Zo zu hören hast du es enorm naar dein zin (gehabt). Fok man, diese arbeiter ist stinkend jaloers!!

Ik hoffe das es nog lukt om mit dir af zu sprechen voordat du auf kangaroes jagen gehtst.

Ich belle dir wanneer du wieder in Hollanda bist.

Grüss got.... euh... die faraos.

• 03 December 2008 - 15:31

Rixt:

Hey mop!

Bijna bijna!
    Whiehoeeeee
    Geniet nog van je laatste dag! Wanneer je naar Groningen komt, let me know en anders kom ik naar Adam! ;)

Kussss

Ps. weer heel wat belevenissen, nu nog snel de foto's!

• 03 December 2008 - 16:01

Ivan:

JEZUS WAT VET!!!!!!!!
    Dit moet ik je na doen!
    Leuk dat je terug komt ouwe pikkebaas,
    ik ben de 20e in amsterdam,als jij daar ook bent,gaan we een biertje doen

TOT SNEL!

• 03 December 2008 - 22:41

Floor:

Hey lieve Tim!!

Super dat je Cairo ook nog ff meepakt! Geniet nog even van je laatste dag... Ik kan niet wachten je weer te zien en te spreken :D.. Tot heel snel!

Dikke kus

• 09 December 2008 - 21:02

Sanne:

Na een etentje met Rixt, heb ik je laatste verhalen gelezen, met het schaamrood op de kaken, want jij hebt mij zo trouw gevolgd...
    Ik kreeg alleen de laatste mailtjes niet meer doorgestuurd.
    Maar u vraagt maar en ik weet alles nu ;)!

Heel erg leuk hoe je hebt geschreven en vast vele malen leuker wat je allemaal beleeft hebt!
    Maar ik begreep nog 2 maandjes en daar ga je weer...

Wauw, dat is nog eens ; je dromen achterna gaan..
    Misschien zie ik je nog als je in groningen bent en anders volg ik je vanaf hier gewoon weer vanuit melbourne! x