Maleisie,Singapore & Indonesie: een andere wereld! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu Maleisie,Singapore & Indonesie: een andere wereld! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu

Maleisie,Singapore & Indonesie: een andere wereld!

Door: Tim natuurlijk!!

Blijf op de hoogte en volg Tim

16 September 2008 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve mensen,

Ik beloofde uit Maleisie met een nieuwe update te komen, maar ik ben alweer twee landjes verder: Indonesie!

Met mij gaat het nog steeds erg goed en ik geniet enorm van alle ervaringen, culturele verschillen, reisgenoten, steden, stranden en de zon!

Hong Kong was werkelijk waar fantastisch, zo leuk dat ik mijn vlucht naar Kuala Lumpur 5 dagen verschoof. Hierdoor had ik tijd genoeg om ook de omringende eilanden Cheung Chau en Lantau te bezoeken. Tevens bezochten we (mijn Deense reisvrienden en ik) MACAU voor een avond gokken in de enorme casino's (Macau is het enige "land" waar Chinesen in de buurt kunnen gokken).

Begin september was het tijd het Chinese massief te verlaten (maar zeker niet voorgoed, wat een geweldig land is China!) en naar KL (=Kuala Lumpur - Maleisie) te vliegen. KL was niets bijzonders na steden als Beijing, Shanghai en Hong Kong. Melaka (4 uur ten zuiden van KL) was een prettige afwisseling met haar koloniale gebouwen, rivieren en kleine straatjes (De NL-ers heerste hier in de 17e eeuw). De volgende stop op de Maleisische peninsula was het eiland Tioman (tussen de "expeditie Robinson" eilanden). Na zoveel steden was een tropisch eilandje precies wat ik nodig had. HEERLIJK was het om daar 6 dagen te vertoefen. Ik haalde mijn PADI duik diploma en zwom tussen de schildpadden, zeeslangen, pijlstaart roggen, barracuda's etc. Na vele zonnige dagen, biertjes aan het kampvuur en hikes door de eiland Jungle, was het 10-09-08 tijd om weer te verkassen.

Singapore! Een land en stad tegelijk in het midden van ZO-Azie en zo westers als het maar kan. Toch een erg aangename oase van "bekende gebruiken" in een oriëntaal jasje. Veel gezien in 3 dagen en uiteraard een "Singapore Sling" gedronken in het Raffle's Hotel (waar deze cocktail ruim 100 jaar geleden is bedacht).

We zitten midden in de Ramadan, dat betekend dat het tijd is om het grootste Islamistische land ter wereld te bezoeken: Indonesie! De reis vanaf Singapore ging per boot naar Pulau Batam, per boot naar Dumai en per bus naar Padang waar ik het strand op wilde zoeken. Dit plan mislukte, ik strandde in Padang, zo'n 36 uur nadat ik Singapore had verlaten.

Reizen is fantastisch maar het kan ook minder leuk zijn. Ik strandde namelijk op het politie bureau van Padang waar ik aangifte kon doen van zowel mijn camera als mijn iPod, die in de nachtbus van Dumai naar Padang uit mijn kleine tas waren gejat toen ik (op 30cm afstand) lag te slapen. Mijn iPod bevatte mijn backup foto's dus dat betekend dat ik het grootste deel van al mijn foto's tot nu toe kwijt ben. Dit is echt SUPER KLOTE! Ik zal op zoek moeten naar een nieuwe camera en Indonesie zal de slechte "eerste indruk" moeten goed maken.

Anyway, vanaf nu zet ik het uit mijn hoofd en ga ik van Sumatra genieten, het is een enorme chaos hier, maar wel weer een mooie ervaring! Morgen vlieg ik naar Medan en ga ik richting Banda Aceh (tsunami) waar ik veel zin in heb!

Genoeg voor nu, een dikke kus vanaf mijn eerste stop net onder het zuidelijk halfrond en laat even weten hoe het met jullie gaat!!

Tim

ps: helaas dus geen foto's...

• 16 September 2008 - 07:32

Pa:

Ha Timmie,
    lees net je bericht en als van ouds klinkt alles (op het jatten van je spulletjes na) weer helemaal SUPER! Op afstand genieten we met je mee en zijn best een beetje jaloers :-)
    Gedraag je, dikke kus,
    Hans

• 16 September 2008 - 07:37

Sander:

He kerel,

Zo te zien geniet je goed van je reis! Mooie verhalen..

Klote van je foto's man.. Gelukkig heb je er wat op de website en Facebook gezet..

Have fun en de groeten uit BCN.

Sander

• 16 September 2008 - 07:48

The Ap:

Heeeeeeeee Timmmmmmm!!

Geweldige verhalen weer!! Erg kloten van de diefstal!! Vooral de foto's!
    Hier gaat alles z'n gangetje...fris nederlands weer dus verkouden :-) snotteren, rillen en oppassen met scheten laten :-)

Veeeeeeeeel plezier!!
    Ap xx

• 16 September 2008 - 07:52

Nadjil :

Hoi Tim,
    geniet van je vakantie. Gaat het goed met je? Spreak je later in Nederland.....
    groetjes,
    Nadjil

• 16 September 2008 - 08:05

Britt:

Hi Tim! Wat klote van je spullen, maar gelukkig gaat het met jou allemaal goed. Wat beleef je weer gave dingen!Owww wat is het hier in NL, achter mn pc naar buiten starend, toch weer klote weer en saai! Geniet er nog lekker van en pas goed op jezelf. Dikke kus! B.

• 16 September 2008 - 08:07

Britt:

• 16 September 2008 - 08:15

The Ap:

Heeeeeeeee Timmmmmmm!!

Geweldige verhalen weer!! Erg kloten van de diefstal!! Vooral de foto's!

Veeeeeeeeel plezier!!
    Ap xx

• 16 September 2008 - 08:45

Willeke:

Hai lieve Tim,

Wat leuk dat Hong-Kong zo bevallen is, denk altijd dat het een stad staatje is (ok was) waar niet veel te beleven valt. Wat ontzettend lullig van die diefstal zeg, waren het veel foto's? Volgende keer op gaan zitten.
    Zet het uit je hoofd is toch niets meer aan te doen. Las net in de krant dat elf vrouwen (in Indonesie) zijn gedood in een menigte bedelaars die elkaar verdrongen voor omgerekend 2 euro. Werd uitgedeeld door rijke in het kader van de Ramadan.
    Zegt wel iets over de armoede daar.
    Geniet verder en ik ben niet een beetje jaloers maar heeeeeeeeeeeeeeel erg!
    Heel veel plezier en een dikke kus van ons allemaal.
    Daag Willeke

• 16 September 2008 - 08:51

Nina:

Camera gestollen = idd erg k*t. Val en ik hebben het vorig jaar in Rome ook meegemaakt...Zie het maar als een reden om je reis nog een keer over te doen ;)

Veel plezier nog in indonesie! x Nina

• 16 September 2008 - 09:42

Marta:

Lieve Tim,
    Que mierda que te robaron,
    Pero lo mas importante estas bien y conociendo otras culturas.
    Deseo de corazon que disfrutes de todo,
    Cuidate mucho,
    un besito
    Marta
    PS Un drama para el HG docente se suicido.
    su nombre Ad Hodinius espero no le conoces,

• 16 September 2008 - 09:56

Bas:

Hey man!
    Klinkt allemaal top daar. Wel jammer dat je je cam en I-pod kwijt bent, maar dat moest er natuurlijk een keer van komen met al dat gereis van je (-;

Ga je binnekomrt nog naar een tropisch eiland ook? Want neem dan ook even wat zon voor mij op... Het is hier nu tenminste droog, maar de winter staat al voelbaar voor de deur. Een graad of 16 overdag en 10 's nachts. Wij gaan wel nog iig een weekendje naar Barca om onze vitamine-zon te krijgen (-:

Geniet ervan en de groeten!!!
    -x- B

• 16 September 2008 - 10:36

Valerie:

Zozo! Al weer een paar landen verder! Ik zie ook dat je de bezochte landen hier op de site ook hebt aangepast! Om jaloers op te zijn!!

Geniet nog van je mooie reis!
    Kuss Val

• 16 September 2008 - 10:48

Amanda:

Timmmmmm, wat een verhalen! Stil zitten is niet echt jouw ding hè ;-)
    Hier alles prima. Noa is inmiddels 4 mnd! Tied vliegt!
    Kus,

Amanda

• 16 September 2008 - 11:02

Casper:

Klinkt weer goed (foto's na)! Same old story hier in grun. :-) Wordt tijd dat je weer eens terug komt, missen je hier wel ouwe pik!
    XX

• 16 September 2008 - 15:30

Ig & Rixt:

Lieve mop!

Wat een mooie belevenissen weer.... Zal niks zeggen over de diefstal. Schat, blijf genieten... Herinneringen ontneemt niemand je!! Met ons alles goed, op een klein scooterongelukje na en 200 euro 'kwijt' (alles weer terug!)
    Morgen naar Koh Tao om ook onze PADI te halen, kunnen we samen duiken!!! Whiehieeee

Ga zo door, we blijven je volgen!

Dikke kuss ons!

• 16 September 2008 - 17:18

Pieter:

Goeie shit Tim!
    Je verhalen zijn erg vermakelijk, alleen jammer van je spullen..
    Take care!
    Cheers pik

• 16 September 2008 - 20:58

Dein ACLO Freund:

Hallow Tim!
    Es ist gut zu lezen das es gut met je geht :D Schade van de diefstahl, maar jah das hoort er bei glaub ik... Veel spass mit de rest von je reise und ich spreek je snel wieder mein gappie!!

Viele küsse vonuit Hamburg

PS: Ap, waarom post je alles twee keer?? :P

• 17 September 2008 - 12:54

Leon:

Held.!

Mooie verhalen 'as usual' :) Hier ook alles prima.! Nog ff bezig met leerverslag en dan ook alweer richting afstuderen, time flies :)
    Take care, enjoy the trip en ik ga je spreken.!

XX

• 18 September 2008 - 09:17

Yazz:

Je weet!!!!!!!!!
    Enjoy en we mailen!!
    Liefsss

• 19 September 2008 - 11:48

Sop:

Timmy! Is mijn Aditasje er vandoor of heeft een ander tasje de benen genomen?

Als je terug bent, laat ik je de foto zien van meerkoetjes in de Weisensee...

Have fun!

X Sop

• 21 September 2008 - 15:40

Ellekari:

Heeej Timmus,

Met jou is gelukkig alles in orde en dat is altijd het belangrijkste in t leven! Wel klote zeg...pffffff Hoop dat je inmiddels ook de mooie kanten van het land hebt kunnen aanschouwen en je prettig en ongestoord verder reist!

Hier alles bueno! Net terug van een uber vette en relaxte week op Ibiza... Potverdorie wat was het weer gezellig. Huisje aan zee, te veel leuke mensen en erg veel bekenden. Genoeg gefeest en ik kan me ook weer aanmelden bij de AA want het alcohol verbruik was weer op zijn best heheh. Volgend jaar wil ik er weer heen!!! Lalalalalaaaa!

Liefs voor jou en hoor je gauw weer! Ciao

• 24 September 2008 - 10:17

Jezussie:

Lieverd! Nogmaals....hoe fijn was t om je stem weer even te horen, echt te gek!heb meteen iedereen daarna gebeld, haha!!! Ik geniet lekker met je mee! ga zo door, we houden contact!
    Hier egt mega druk met studie...maar komt goed!
    veel liefs, dikke kus (ook van gras natuurlijk!)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 01 Oktober 2008 - 18:52

Desiree:

Timmy!!

Nu zie ik voor het eerst je site :D Beter laat dan nooit he haha. Wat klote van je foto's!! Gelukkig staat het nog in je eigen geheugen ;) Je verhalen klinken superr mooi! Vanaf nu ga ik het wel volgen :) Heb je al plannen om terug te komen? Azie is natuurlijk niks in vergelijking met het vijfje-weekend :P Haha..Dit jaar is het 8,9 en 10 november. Zou top zijn als je dr BEI bent!! Take care :) Kusje