Mongolie het mooiste land ter wereld !! (?) - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu Mongolie het mooiste land ter wereld !! (?) - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Tim Nispen - WaarBenJij.nu

Mongolie het mooiste land ter wereld !! (?)

Door: Tim natuurlijk!!

Blijf op de hoogte en volg Tim

03 Augustus 2008 | Mongolië, Ulaanbaatar

Vrienden en vriendinnen!!!

Hoe is het met jullie? Met mij top, heb net een fantastische 3 weekse tour door Mongolie achter de rug!!

Ik ben met een groep van 5 man, een gids en een chauffeur met een Russische leger bus (genaamd Boris) door Mongolie gegaan. De zogete Big loupe route (zuiden, centraal en noorden). Het gehele land heeft slechts 120 km snelweg, dus het was een heftige tour:) Slapen: tent, onder de sterren of in een ger bij lokale families. Eten: onze guide Huu bleek een top kok:-). Drinken: veel Chinggis vodka en sharerk (=bier). Santair?... nee: 20 dagen met 1 keer douchen en toileteren ging als van oudsher in de natuur.

We begonnen richting de facinerende, immense Gobi-woestijn. We bezochten en beklommen de 350 km langen, 35 km breede en 300 meter hoge sand-dunes. Enorm mooi was dat per kameel of te voet. Tevens bezochten we de ice-gorge in the middle-Gobi, een enorme bergmassa met diepe dalen waarin nog meters ijs lagen te smelten (in de woestijn met 40 graden?!). Ook zagen we de grand-canyon achtige Flaming clifs.

Vervolgens reden we richting het centrale massief van Mongolie waar een 16 uurse hike (verdwaald) ons via de toppen van het machtige Ihg Bogd gebergte naar een bergmeer bracht. Het maanlicht bracht ons rond 2 uur snacht weer (totaal gesloopt) terug bij de tent. Tevens hike-te we 3 dagen rond de 8 schitterende meren in het lake district en zagen we Erdene Zuu Khiid, het oudste Mongoolse klooster (1586).

Vervolgens bracht Boris ons naar het Nooden waar we viste aan het White lake. Ons bezatte gedurende een 13 uur durende, vreselijk hobbelende, bijna onbegaanbare, tour naar het uiterste noorden, alwaar we een fantastische 3 daagse paardentocht ondernamen langs het onwerkelijke, kristal blauwe sprookjes achtige Khuvsgul lake.

De weg terug naar Ulaan Baatar (=UB) bracht ons nog langs de familie van Erka (chauffeur) en het grootste Mongoolse actieve klooster.

We sloten de tour met zijn allen af vrijdag nacht in Ulaan Bataar. Na een douche en een grote maaltijd, maakte we UB onveilig in de vele grote (westers ogende) nachtclubs met enige alcoholische versnaperingen:)

MONGOLIE HET MOOISTE LAND TER WERELD? Voor mij een dikke vette JA!! (maar er valt nog veel te zien in de wereld:))

Zie mijn facebook account voor vele foto's. Hier foto's toevoegen is wederom in slecht kleine mate gelukt.

Laat weten hoe het met jullie is!! Volgende keer een update uit het Olimpische China (waar ik morgen heen ga).

Bay yar tei!!

Dikke kus, Tim

• 03 Augustus 2008 - 10:05

Joost:

Ha die Tim: leuk weer wat van je te horen. Nou ik heb net de drie foto albums in Facebook bekeken. Prachtig, wat je al niet allemaal beleefd heb in de afgelopen maand. En nu morgen naar Bejing. Zal wel een hele verandering worden na die prachtige natuur en bijna zonder mensen. Nog heel veel plezier verder. Over 10 dagen ga ik de rest van de maand naar Marokko. heel veel liefs. Joost

• 03 Augustus 2008 - 10:06

Menno:

Sjaiz man... wat een TOP verhaal!! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet!!

• 03 Augustus 2008 - 10:20

Sjappie:

He topperrrr

Geweldige verhalen!! Leuk om te lezen! Op en top een Tim reis :-)

Wij zijn net terug uit Frankrijk, elke dag een douche, lekker ontbijt, lunch en dinerrrr :-)

Veeeel plezier nog!!

xx

• 03 Augustus 2008 - 11:14

Ivanovich:

Hey Tim,ouwe pik
    Zie nu pas dat je al weken aan het schrijven bent op deze site
    Klinkt echt allemaal Top en zeer inspirerend

Ben vanochtend teruggekomen van 5 weken vietnam!,Ook geweldig,maar had eigenlijk meer landen moeten bezoeken
    Het visum was het probleem

Ik wou nog effe zeggen dat iedereen genoten heeft van je cadeau op mijn verjaardag
    Was echt fantastic!

Maar ik hoor dus dat het allemaal goed met je gaat,en lekker de wereld aant verkennen bent,dat is mooi,maar je moet er wel wat te drinken bij hebben!
    Maar volgens mij zit dat dus wel snor

Ok ouwe pik
    Ik hoop je nog te zien voordat je naar australie toe gaat!

Ik vind je verhalen top!

Veel plezier nog en doe voorzichtig

Jeak shemesh

• 03 Augustus 2008 - 11:31

Rixt:

Hey mop!

Weer een fantastisch verhaal! En wederom jaloers makende foto's...
    Dat fototoestel van jou doet het maar goed ;)

Stef dus in Nepal, tsjah hij vindt overal de weg naar toe!! :D

Hier in Nepal nog steeds genieten. Laatste 2 weekjes voor de boeg. Afscheid komt nu helemaal dichtbij, maar dan nog heerlijk 5 weken Thailand.
    Ig en ik zijn er tot 26 september, dus ben bang dat het geen Bangkok-meeting kan worden.

Topper, geniet van the Olympics in China. Ik ben benieuwd naar je nieuwe belevenissen. Ga zo door, blijf genieten!

Dikke kuss Rixt

Ps. Nepal zeker ook de moeite waard ;)

• 03 Augustus 2008 - 13:12

Fiets!:

He kanjer!

Wat is Mimizan zonder Lange Oe!? Geen idee....Miste je man! Maar ook weer mooi om je fantastische verhalen te lezen. Je bent lekker bezig, als boter in de oven. En wie houdt daar niet van?...Het gaat je goed....

Hug Fiets!

• 03 Augustus 2008 - 14:42

Jezus:

Jezusssssssssss!!!
    wat een ongeloooooflijk mooie foto´s! wist niet dat t daar zooo mooi was!
    ben sjaloers!
    (maja 20 dagen niet douchen is natuurlijk niks voor mij, haha!)
    Gaaf dat je nu naar beijing gaat, zal je ook wel zin in hebben:-)
    Hier alles wel, druk met wiskunde en uitkijken naar een weekend londen en weekje france!
    MIS JE!
    pas goed op jezelf lief broertje!
    dikke kussen uit een regenachtig am*dam
    xxxxxxxxxxxxxxxx

• 03 Augustus 2008 - 16:46

Paps En Mams:

Zo lief zoontje, wat een reis maak jij weer...wat een prachtige foto's, die van jou op een paard(je) bij die meren, die willen we graag uitvergroot op ons nachtkastje! Maar serieus wat een prachtige foto's heb je gemaakt, leuk ook dat je zoveel gastvrijheid ontmoet en binnen in de ger's mag slapen, eten, etc. Lijkt ons ook wel wat dat Mongolië! Heel veel liefs en geniet van het Chinese eten morgen.

• 03 Augustus 2008 - 17:16

Erik:

Hi Tim,
    Prachtig verhaal, geweldige foto's. Vanaf nu ben ik helemaal solidair met je...
    ik ga me 20 dagen niet meer douchen en doe er nog een schepje bovenop: ik sla het tandenpoetsen ook over.
    Hoop dat je een even geweldige tijd in China zult hebben en doe voorzichtig.

• 04 Augustus 2008 - 09:02

Mitch:

TImmieeeeeee, je bent zo de bomb!! Ik geniet van je verhalen. Heerlijk voor je dat alles ook nog mooier is dan je verwacht had!
    Nu op naar China geniet ervan!!

Love you

X

• 04 Augustus 2008 - 11:46

Eva:

He Tim!! Klinkt allemaal helemaal top! en super foto's, zo te zien is het inderdaad een prachtig land!
    Veel plezier alvast in China en geniet lekker!
    Kus eef

• 04 Augustus 2008 - 20:17

Iggy:

haha, ff relativeren nu......
    de wereld blijft wel ongeveer hetzelfde, maar het gaat erom hoe je hem door een ieders ogen bekijkt!
    Oftewel, beste Timp, ik ben jaloers op je ogen.. ;)
    En ik zeg op zn Mongools:
    ik vind dat je mooie ogen hebt (stuur je me het ff per mail op?!)

Czk, Boeskool is los in Oldenzaal en de Sneekweek waren ook echt toppie (maar dan zonder de paarden)!!!

Miss ya..

Beso
    Nacho

• 05 Augustus 2008 - 10:04

Bas:

Hey Tim!

We hebben elkaar natuurlijk al gesproken, maar ik zie nu je foto's pas. Wat een mooie omgeving zeg! Wel een beetje kaal... Wij varen nu in de buurt van het Canal du Nord (wat naar Parijs gaat) en gaan richting het oosten van Frankrijk om daar weer Belgie in te gaan. Heel veel plezier in China en laat weten hoe het daar is!!

Doeg!
    -xx- B

• 06 Augustus 2008 - 15:58

Yazz:

Vette shit weer oudste!!!
    Ik zal zo je facebook eem checkn!
    Mis je!!!
    We mailen!!!!!!!!!!!
    Enjoy!!
    Kusss

• 07 Augustus 2008 - 17:34

Willeke:

Hai lieve Tim,
    Ik ben echt heeeeeeeel jaloers! Wat een prachtige mensen en wat een kleuren en die tenten! Landschap ook niet mis!! Jij op een paardje deed Floor wel gniffen. Prachtig blijf foto's maken he. Ook van het leger!ze zijn echt prachtig. Dikke kus Willeke
    P.S. heb je Foppe de Haan gezien?

• 08 Augustus 2008 - 16:50

Emile En Tineke:

Hoi Tim,
    We zagen je kaartje bij oma en hebben ook de foto's bekeken op de site.
    We kunnen ons goed voorstellen dat dit een diepe indruk op je maakt.
    Prachtige foto's trouwens, heel wat anders dan ons overbevolkte landje.
    Groetjes en een goede reis verder richting China.

• 10 Augustus 2008 - 20:56

Ellekari:

Heeeeeeee Timmus! Hahaha wat een vette ( VETTE) pics en je verhalen zijn weer als vanouds doordrenkt met wodka en nieuwe mensen. Klinkt wel alsof je je vermaakt!! En nu zit je gewoon tussen de chinezen een beetje Olymische spelen te kijkuh! Top :) Laat maar gauw weer wat van je horen.

Ciao liefs

• 12 Augustus 2008 - 15:38

Sanne:

Moii, had dit bericht ff gemist! Man, wat kan je als mens toch blij worden van dit soort belevenissen. We zijn nog veeeeelstejong om al te werken, dat bewijs jij maar weer ;)... geniet ervan en ook daar bij de chineesjes. kus!

• 18 Augustus 2008 - 13:22

Mars @ Sportfive:

Yo Timmy!!!
    Mooie verhalen, mooie foto's... maar goed, dat heb je zo te lezen al genoeg gehoord.

Ik ben benieuwd naar je nieuwe foto's en verhalen. Hoop niet dat je ondertussen bent opgepakt door de communistische internetpolitie omdat je een bericht op je West-Europese website wilde plaatsen :P

Hulde!!!

• 21 Augustus 2008 - 13:02

Casper:

Ha tim leuk weer eens van je te horen 18 dagen geleden!! :-)
    Stef is natuurlijk niet te overtreffen, maar je nieuwe (vertraagde) verjaardag cadeau ligt klaar!!
    x
    Casper